כל מה שרציתם לדעת על הסעות ילדים

לילדים יש צרכים שונים בכל מה שקשור להסעות ממקום למקום ולכן יש תקנות ברורות לגבי הסעות ילדים ועל החברות השונות לעמוד בהם. מוסדות החינוך עושים שימוש בהסעות ילדים באופן תדיר, בין אם מדובר באיסוף והורדה של ילדים שגרים רחוק מהגנים ומבתי הספר ובין אם מדובר על יציאה לטיולים ופעילויות לילדים. גם צהרונים ומוסדות חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים זקוקים לשירותי הסעות קבועים וזמניים ולשם כך כל חברת הסעות מחזיקה בכלי רכב רבים ומתאימים ככל האפשר.

אילו חוקים חלים על חברות הסעות בכל מה שקושר לילדים ?

כאשר מדובר על הסעות ילדים חברת ההסעות חייבת ברישיון מיוחד לנהגים אשר מאפשר להם להסיע ילדים. רישיון זה ניתן להם לאחר שהם עוברו קורס בנושא וצריכה להיות להם חותמת אשר מאשרת את דבר הקורס.

הנהג הוא זה שאחראי על הבטיחות ברכב ההסעות כאשר מדובר על ילדים בוגרים, הוא אחראי על כך שהם יעלו וירדו מהרכב בשלום ויתנהגו ברכב כיאות, יחגרו את חגורות הבטיחות, לא יוציאו את הידיים מהחלון וכדומה. כאשר מדובר על ילדים קטנים במיוחד (פעוטות) יש צורך בכסא בטיחות או אם מדובר על ילדים עם מוגבלויות שנות צריך להיות ברכב מלווה בוגר שיסייע לנהג במהלך הנסיעה, על אחריות המלווה לחצות עם הילדים את הכביש במקרה הצורך.

כיצד יש לבחור חברת הסעות כאשר מדובר בהסעות ילדים ?

ראשית, יש לבחון מהו הצורך שלכם. האם אתם זקוקים לשירותי הסעות קבועים במהלך השבוע? האם מדובר בהסעות לטיולים אחת לכמה זמן? עליכם לבחון גם לאיזה סוג רכב אתם זקוקים, לבחון את מספר המקומות בו וכמובן את האבזור בו.

כמובן שבכל רכב צריך שיהיה מזגן וחימום, שהכיסאות יהיו נוחים ושיהיו חגורות בטיחות לכל מושב, על כל כלי רכב לעבור בדיקה תקופתית על ידי קצין תעבורה ורישיון מטעם משרד התחבורה.

רצוי לבחון נוסף לכל אלה גם את שעות הנסיעה וכי חברת ההסעות יכולה לספק את השירות בשעות להם זקוק מוסד הלימודים. כמו כן, חשוב לבחון את מוניטין חברת ההסעות בתחום ואת הוותק והניסיון שלה בתחום.

בנוסף לכל הנושאים הללו חשוב לבחון את מוניטין החברה בכל מה שקשור לשירותיה, על הנהגים להיות סבלניים לאדיבים גם כלפי מוסד הלימודים וגם כלפי הילדים עצמם ולא חסרות חברות הסעות במשק שמספקות שירות אדיב מעל ומעבר למצופה.