חברת הסעות- מתי ואיך בוחרים?

החלטתם לתת לעובדי החברה שלכם את האפשרות להגיע הביתה או אל העבודה בהסעה? בית הספר אותו אתם מנהלים עומד לצאת לטיול? זה הזמן לבדוק מיהן חברות ההסעות הנמצאות בשוק ומציעות את שירותי ההסעה שלהן. אמנם כל הובלת אנשים ממקום למקום נקראת הסעה, אך לכל סוג הסעה ישנם התנאים בהם צריכה אותה חברה לעמוד. איך בוחרים חברת הסעות ומה מומלץ לבדוק?

לשים הכל על השולחן

במיוחד כאשר מדובר על הסעות קבועות, יש להבהיר באופן הברור ביותר גם לעצמכם וגם לחברה מהם הצרכים שלכם. לכן, לפני חיפוש חברה בדקו עם עצמכם מהם הצרכים. הסעת תלמידים מדי יום לבית הספר דורשת התארגנות אחרת מאשר הסעת עובדים מדי יום לעבודה. התנהגותו של הנהג ומה שנדרש ממנו שונה כאשר מדובר על ילדים. כאן הרגישות והאחריות מצידו צריכות להיות גבוהות יותר. בדקו מהם האזורים שבהם רגילה אותה חברת הסעות לנסוע- האם נהגיה מכירים היטב את האזור בו אתם נמצאים? לא תמיד ווייז מספיק – במיוחד באזורים כמו הגליל חשובה גם הכרה קודמת של המקום ונסיעה בו באופן קבוע. כאשר מדובר על ילדים עם צרכים מיוחדים נכנסת לא רק התנהגות ואחריות הנהג אלא ניסיון שלו עם אוכלוסיה ייחודית זו וגם רכבים שיהיו מותאמים להסעת ילדים אלה. לא כל רכב למשל יכול לאחסן בתוכו כיסאות גלגלים ולא כל חברה מתעסקת עם התחום הרגיש של הסעת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. את כל אלה יש לבדוק מול החברה.

עמידה בתקנים ובטיחות

מעבר לניסיונם של הנהגים בהסעות מהסוג לו אתם זקוקים, חשוב לבדוק כי החברה היא בעלת רישיון, עומדת בתקנים מכל הבחינות. חשוב לוודא. כי הרכבים בהם משתמשת החברה הם רכבים תקינים שעברו טסט בתקופה האחרונה. עוד לפני כן אל תתביישו לבדוק האם לבעל החברה אין עבר פלילי ואם ברשות הנהגים המועסקים בחברה יש רישיון בתוקף. לא אחת שומעים על תאונות אוטובוסים המסיעים עובדים או תלמידים. אסור לקחת סיכונים בתחום כזה. זכרו כי האחריות לכך שהתלמידים או העובדים יגיעו הביתה היא עליכם לא פחות מאשר על בעל חברת ההסעות. כמובן שרכב ההסעה צריך להיות מאובזר באביזרי הבטיחות הנדרשים כמו חגורת בטיחות. לא בכל אוטובוס ישנן חגורות בטיחות – ודאו שברכבי החברה איתה תעבדו ישנן חגורות.

אוטובוס הפינוקים

מחפשים הסעה חד פעמית בתנאים מעולים ומפנקים? הסעה שתהיה חלק מהחוויה? ישנן חברות הסעות המציעות הסעת VIP בה יקבלו הנוסעים תנאים מפנקים במיוחד. הדבר יכול להתאים לארגון טיול לאורחים מחו"ל או ארגון הסעה לאירוע כמו בר מצווה בכותל.