הסעות אוטובוסים לילדים

כולנו זוכרים את הטיול השנתי שיצאנו אליו בכיתה ה' עם טיולית גדולה וספסלים לאורך הארגז, חלונות פתוחים והרבה מצב רוח טוב. האמת היא כי אין זה סוד שהרבה מים עברו בירדן מאז אותם ימים, וכיום הסעות אוטובוסים לילדים אינם עוד הרפתקה שכזו, אשר איננה ניתנת לחיזוי מראש. הסעות אוטובוסים לילדים הן כיום שירות מאד מיוחד ויש לעמוד בתקנים רבים על מנת להיות מורשה בהסעת ילדים, ולפעול בתחום זה על פי החוק במדינת ישראל .

הסעות אוטובוסים לילדים – מי זקוק לזה ?

הסעות אוטובוסים לילדים נדרשות היום במקומות רבים ברחבי הארץ כולה. מוסדות חינוך רבים מסתייעים בהסעות מן הסוג הזה על מנת להביא ולהחזיר את הילדים אל המוסד המדובר ולאחר מכן, בסופו של יום הלימודים, כמובן שגם חזרה הביתה בבטחה. משרד החינוך עצמו עובד בהרבה מאד בתי ספר וגני ילדים בכל רחבי הארץ עם שירותי הסעות בכל מקום, וזה אלמנט אשר מוזיל לו עלויות בצורה ניכרת ביותר. גם מנהל החינוך במועצות המקומיות עושה שימוש בהסעות לילדים לבתי ספר, גני ילדים, למוסדות חינוך מיוחדים וכיוצא באלה, הכל על פי הצרכים המשתנים בכל מקום ומקום .

הסעות אוטובוסים לילדים – למי מותר להסיע ילדים ?

כאמור, על מנת להסיע ילדים צריך נהג האוטובוס להיות בעל אישור מיוחד להסעת ילדים על פי חוק, ועל האוטובוס עצמו צריך להיות שלט כי הרכב הזה מסיע ילדים באותו זמן. בנוסף לכך, יש לציין, כי נהג האוטובוס הוא זה אשר אחראי כי הילדים יחגרו את חגורות הבטיחות בהתאם לנדרש למען בטחונם המלא, וכן על כך שלא יוציאו ידיים מן החלון ושיתנהגו כראוי. במקרה של הסעות אוטובוסים לילדים קטנטנים או לילדים מוגבלים הם חייבים בליווי אדם מטעם מוסד החינוך כדי שיטפל בכל בעייה שתצוץ בזמן הנסיעה. הנהג אחראי גם על הורדה בטוחה ועלייה בטוחה של הילדים לרכב ההסעות שלו.

איך לבחור חברת הסעות אוטובוסים לילדים ?

ראשית יש לוודא כי חברת הסעות האוטובוסים מורשה להסיע ילדים וכי לנהגים שלה יש את האישור המיוחד לשם כך. יש לוודא כי לחברה יש ביטוח המכסה מפני כל נזק העלול להיגרם לילדים בכל תנאי ובכל מקרה. בנוסף יש לוודא כי באוטובוס כל אביזרי הבטיחות כחוק וכי כל החגורות מחוברות וכי הרכב עצמו כשיר לנסיעה ועבר את כל הבחינות השונות לשם כך .