חברת הסעה בטוחה

הפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת חברת הסעות היא כל נושא הבטיחות. בצער רב, נפל בחלקם של אנשים מסוימים לקרוא אודות תאונות שונות שקרו משום נהיגה בשכרות של הנהג המסיע, עייפות יתר ושלל סיבות נוספות. לכן, הצעד הראשון על מנת להבטיח את העובדה כי החברה בה אתם מתכננים לבחור היא אכן חברה אשר בוחרת את נהגיה בקפדנות ומקפידה על כל כללי הבטיחות הוא לוודא כי אכן מדובר בחברה אשר יכולה להציג בפניכם את כל הרישיונות והאישורים הדרושים. חשוב לדעת כי כל חברת הסעות חייבת באישור מטעם משרד התחבורה על מנת לספק שירותי הסעה וכאשר מדובר בהסעות המיועדות לתלמידים וילדי גן החברה חייבת להציג בפניכם אישור כי משרד החינוך אישר לה להפעיל שירות זה של הסעות וכן העירייה או הרשות המקומית. דבר זה יבטיח לכם כי כל רכבי החברה והנהגים אשר עובדים בה עברו בדיקות קפדניות בטרם התקבלו למשרה זו וכי כל הרכבים עוברים בצורה קבועה את אותם בדיקות תקופתיות הנדרשות לרכבי ההסעה.

בחירת חברת הסעות- נקודות חשובות

  • אישורים- וודאו כי החברה מחזיקה בכל האישורים הדרושים המתירים לה לבצע הסעות וכן כי מדובר בחברה הפועלת על פי חוק.
  • חגורות בטיחות- יש להקפיד ולבדוק כי בכל המושבים יש חגורת בטיחות וכן כסאות בטיחות אם מדובר בהסעות של ילדים קטנים. אל תסתפקו באישורים.
  • עבר פלילי- יש לכם את הזכות המלאה לבקש מנהגי החברה להציג בפניכם תעודת יושר אשר תספק לכם הוכחה כי הנהג לא הואשם בעבר בעבירה פלילית כלשהי, כמו למשל נהיגה בשכרות.
  • רישיון- תמיד וודאו כי הנהגים נוסעים עם רישיון בתוקף.
  • אחראי מבוגר- אם מדובר בהסעה של ילדים יש לוודא כי תמיד יהיה הורה או מלווה מבוגר בהתאם לכללי הבטיחות.
  • צרכים מיוחדים- חברת הסעות חייבת לספק לקהל היעד את הרכב המתאים לו ביותר. אם למשל מדובר בהסעות נכים חובה לוודא כי הרכבים אשר ברשות החברה מותאמים לכל כללי הבטיחות המוגדרים במשרד התחבורה.
  • הדרכה מוקדמת- תמיד יש להסביר לילדים ולוודא איתם כי נהג ההסעה הדריך אותם כי הירידה מהרכב היא תמיד דרך הדלת הקדמית. בצורה זה קיים פיקוח על הילד היורד מהאוטובוס.