הרישיונות והאישורים הנדרשים

לפני שמזמינים הסעות לאירועים או כחלק מהשיגרה, יש לבחון היטב את חברת ההסעות מבחינת האישורים והרישיונות הנדרשים. בטיחות ההסעות, במקרים אלה היא מעל הכול, והיא מחייבת רישיונות על פי כל הסטנדרטים הקיימים בתחום זה. רישיונות אלו כוללים את רישיונות הנהג, החברה, ובטיחות צי הרכבים. אם יש צורך בהסעות ילדים, יש לבדוק גם אישורים ורישיונות הנדרשים לסוג הסעה זה, כמו גם אמצעים וסיוע ברכב עצמו, כמו חגורות בטיחות.

דרישות בטיחות לחברת הסעות

בטיחות הרכבים ובטיחות הנסיעה בחברת הסעות היא חשובה ומשמעותית מאין כמוה בכל גיל של נוסעים. תווי תקן אשר מאשרים את בטיחות הנסיעה, יכולים להיות לדוגמא כמו 9301 ISO, או תו תקן איכות של משרד התמ"ת. אין אישורים אלה מבטיחים את זהירות הנהגים או מקרים לא צפויים, אולם הם עשויים להוריד את מדד חוסר הוודאות או לפחות להבטיח את בטיחות תקינות הרכבים.
מעבר לדרישות אלו, קיום הרישיונות ושמירתם באופן קפדני, יכול להצביע על חברה אשר שומרת על לקוחותיה, ומדגישה את נושאי הבטיחות והביטחון כנושאים העיקריים. מעקב אחר כל הטפסים הנדרשים העדכניים יכולה להשרות אווירה בטוחה בקרב הלקוחות המרוצים.

דרישות מנהלתיות מחברת הסעות

לפני הבחירה בחברת הסעות זו או אחרת, ובמהלך בדיקת כל הרישיונות והטפסים הנדרשים, כדאי גם לשים לב לניהול תקין של החברה. שמירת טפסים, השגת רישיונות לניהול עסק, אישור ניהול ספרים ועוד, יכול להעיד על חברה אשר מקפידה על לוחות זמנים, עמידה בחוקים, וסביר להניח כי שירותיה יינתנו ביתר אדיבות ושרותיות.
מעבר לכך, פעמים רבות טפסים כמו אישור לצורכי מס הינו משמעותי, כאשר מתכוונים לקבל החזר מס על הוצאת ההסעה. במידה וההסעה מכוונת למטרות חברות ומוסדות ממשלתיים ואחרים, משמעותם של טפסים ואישורים אלה אף גדולה יותר. חברות הסעה המכבדות את עצמן, יציגו טפסים ורישיונות אלו לראווה, ולא בהכרח יחכו עד שהלקוחות יבקשו אותם.

רישיונות ואישורים המתייחסים לצי הרכבים

צי הרכבים של חברת ההסעה (אוטובוסים, מיניבוסים, ואנים) חייב להיות בטיחותי, ולהיות מטופל במוסכים מורשים על פי הוראות היצרן של הרכבים. בכדי שכל צי הרכבים, המונה עשרות רבות של רכבים ינוהל באופן קפדני והולם, יש למנות קצין בטיחות באמצעות כתב הסמכה לקצין בטיחות. באופן כזה, אתם הלקוחות תוכלו להיות בטוחים כי שום רע לא יאונה לרכב בזמן הנסיעה, ושום תקלה לא תפריע בעת החוויה.

מעבר לתקלות שיכולות להיגרם, גם אם הרכבים מטופלים באופן הולם, היכולת לפנות לקצין בטיחות אשר יידע בעת המקרה לטפל בו באופן המיידי והמהיר ביותר, יכול להשרות אווירת ביטחון על הלקוחות הרבים. חברה אשר מצליחה לנהל מספר עצום של רכבים תקינים, שמישים, נקיים ומוכנים לנסיעה, ולנהגיה אין בעברם עבירות שסיכנו חיים, הינה חברה שיכולה להיחשב כחברה אמינה, אשר רצוי ומומלץ לעשות איתה עסקים.