הסעות אוטובוסים ומיניבוסים

הסעות אוטובוסים ומיניבוסים נדרשות למטרות מגוונות ולגילאים שונים. ההסעה יכולה להיקבע ככזו המתקיימת באופן קבוע, כמו נסיעה לבית ספר, מוסדות חינוכיים או מקומות עבודה, או הסעה המתקיימת על בסיס חד פעמי, כמו למשל הסעת קבוצות לטיולים, חופשים ומסיבות. בכל מקרה סוג הרכב ייקבע על פי מטרת הנסיעה וכמות הנוסעים, כך שלכל נוסע יוקצב מקום ישיבה.

בין אם ההסעה נעשית באוטובוס או במיניבוס, צריכים להישמר כל כללי הבטיחות הנהוגים על פי החוק. בדרך כלל, רכבים אלה יהיו מסומנים כרכבים אשר מסיעים הסעות מיוחדות, בכדי להבדיל אותם מתחבורה ציבורית, למשל, המשרתת את כלל הציבור. חוקי הבטיחות ייאכפו באופן קפדני יותר, כאשר מדובר על הסעות ילדים ותלמידים.

הזמנת נסיעות

כאשר מזמינים לנסיעה אוטובוסים ומיניבוסים, יש לתאר בפני החברה את מטרת הנסיעה, מספר הנוסעים ותחנות עצירה נדרשות במהלך הנסיעה. במידה וההסעה נדרשת, למשל, למקומות עבודה או מוסדות חינוכיים, יש לקבוע לוחות זמנים וימי איסוף באופן אשר יאפשר הן לנוסעים והן לנהג להתכונן לנסיעה. מעבר לכך, בשיחה זו, כדאי לברר על אישורים קיימים, אמצעי זהירות ובטיחות (כמו למשל התקנת חגורות בטיחות), ונושאים נוספים לגבי מקצועיות וניסיון חברת ההסעות עצמה. בדרך כלל, על פי שיחה זו תוזמן הסעה לקבוצה גדולה של אנשים, ולכן יש לברר פרטים רבים ככל האפשר.

כדאי להזמין את הנסיעה, בין אם היא קבועה, ובין אם היא חד פעמית, מספר שבועות מראש, בכדי לתת לחברת ההסעות שהות להתארגן. באופן כזה, מזמין העבודה יוכל להיות בטוח כי משריינים עבורו את הרכב המתאים ביותר, ואת כל הצוות הדרוש. לפני הזמנת הנסיעה, כדאי להתייעץ עם החברה עצמה לגבי סוג הרכב הנדרש, על פי מספר הנוסעים והתנאים להם הם נדרשים. כאשר מדובר על הסעה לטיול או אירוע חגיגי, אפשר יהיה לשקול נסיעה באוטובוסי VIP אשר הינם מפנקים ומאובזרים יותר. נסיעה שכזו יכולה להיות חוויה בפני עצמה, אשר תקדים את ההגעה לאירוע.

עלות ההסעה

פעמים רבות, אנשים חושבים כי נושא עלות ההסעה הינו החשוב ביותר, והוא מהווה את אחת מהשאלות הראשונות שנשאלות. נושא העלות ייקבע על פי מספר פרמטרים עיקריים, כמו למשל תדירות ההסעות. כאשר מוזמנת נסיעה באופן קבוע ועל בסיס יומי, סביר להניח כי היא תהיה זולה יותר מאשר נסיעה חד פעמית, אשר דורשת את השבתת הרכב מנסיעות אחרות. כמו כן, נושא העלות חייב להיגזר מהמרחק הנדרש להסעה, וממספר החניות בדרך.

כאשר מדובר על מספר נוסעים אשר מתחלקים ביניהם בעלות הנסיעה באוטובוס למשל, מחיר נסיעה עבור אדם בודד תהיה זולה יותר (כאשר מחלקים את עלות הנסיעה במספר הנוסעים). לשם כך, יש לחשב באופן מדויק את מספר הנוסעים ואת סוג הרכב שהם יזדקקו לו, כך שמיניבוס, מטבע הדברים מכיל פחות מקומות מאשר אוטובוס.